Winter blues outcomes

hier

am loch

ausgesetzt

to the loch

 

Als der Winter immer noch nicht zu Ende war, ich aber längst bereit war, ihn hinter mir zu lassen, buchte ich ein paar Veränderungen. Es reichte mit Schal, Mütze, den immer verstrubelten Haaren dazwischen und der Unbeweglichkeit in der dicken Winterjacke. Ich wollte Sommer, ich wollte weg.

Nun passiert plötzlich alles auf einmal, was ich mir damals in der Winter-Blues-Laune ausgedacht habe. Ich feierte meinen Geburtstag in Schottland mit blauem Himmel, Karottenkuchen und Loch Lomond – die Fotos oben habe ich an diesem Tag gemacht. Letztes Wochenende verbrachte ich in Berlin. Und bald geht es in den Süden, den ganzen Sommer lang.

Und wenn ich so darüber nachdenke, bin ich dem Ende des Winters doch ein bisschen dankbar: er hat mich zu neuen Plänen geschubst, und mir erlaubt, vom Sommer zu träumen, als ich genug von ihm hatte. Vielleicht komm ich doch mal wieder zu ihm zurück. Wenn er es mit der Kälte nicht übertreibt.

_________________________

When winter was still not finished but I was long ready for it to be finished, I booked a few changes. I had enough of scarves, beanies, messy hair in between and not being able to turn around properly in my big winter jacket. I wanted summer, I wanted to be somewhere else.

And now, it is all happening what I thought of in winter blues. I celebrated my birthday in Scotland with blue sky, carrot cake and Loch Lomond – the photos above were taken on this day. Last weekend, I spent time in Berlin with good friends. And soon I’m going south for the summer.

So, when I think of it, I am quite grateful for the end of winter: it pushed me towards new plans and allowed me to dream of summer when I had enough of it. I might come back to winter. If it doesn’t overdo the cold.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s